דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויטמין D 

מאת    [ 17/11/2010 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 5448 פעמים ]

אי אפשר להגיד שאיננו ממושמעים בכל הקשור לחשיפה לשמש: אנחנו מתמרחים בקרם הגנה בכל יציאה לטיול ארוך ובכל בילוי בים, משתדלים לחבוש גם כובע ובקיצור – נמנעים כמה שיותר מחשיפה ממושכת לקרניים המסוכנות. אבל האם זה לא בא על חשבון משהו אחר? בהחלט כן. על חשבון ויטמין D, אחד החשובים והחיוניים לגוף שלנו.

אי אפשר להסתפק בצריכת ויטמין D דרך המזון? לא בטוח

בוודאי שמעתם לא אחת, במיוחד כשהייתם ילדים, עד כמה חשוב לאכול מאכלים עתירי יטמין די, כמו פירות הדר. ובכן, הכל טוב ויפה, אבל לא בטוח שזה יעזור לכם. ויטמין D הוא ויטמין מיוחד – יש שיאמרו שהוא כלל לא מוגדר כויטמין. זהו ויטמין שתאי הגוף יכולים לייצר בעצמם, בעזרת אור השמש.

ומה זה אומר? שצריכת ויטמין D דרך האוכל אפקטיבית פחות מצריכת ויטמינים אחרים בדרך זו. כדי שתבינו עד כמה זה נכון, נספר לכם שמספיקה חשיפה של כמה דקות לאור שמש חזק, אפילו לא בכל יום, כדי שהגוף ייצר כמות מספקת של ויטמין D לכמה ימים.

מדוע חשוב שיהיה בגוף מספיק ויטמין די?

בעבר, החשיבות של ויטמין די לא הייתה ידועה בצורה ברורה. אנשי הרפואה הבינו כי יש לו תפקיד חשוב מאוד בגופנו, אך לא היה ברור עד כמה. ככל שהחברה המודרנית עברה מעבודת כפיים תחת כיפת השמיים והשמש הצורבת, אל לעבודה במשרדים ממוזגים ומוצלים ללא אור שמש ישיר, החשיבות של ויטמין זה התגלתה.

יש המגדירים את התופעה הזו כמחלה של ממש, שמקיפה כמעט את כל העולם ונפוצה מאוד בעולם המודרני. מחסור של ויטמין D בגוף האדם מחליש אותו ועלול להביא להתפרצות של מחלות, משפעת ועד טרשת נפוצה, סוכרת או סרטן.

אבל הבעיה הנפוצה ביותר שיכול לגרום מחסור בויטמין D היא מחסור חמור של סידן בגוף. ויטמין D הוא אחד הגורמים המרכזיים לקליטת סידן בגופנו ובלעדיו כושר הספיגה של הגוף ייפגע בצורה משמעותית.

הבעיות שיוצר מחסור בסידן

מחסור בויטמין D גורם, בשל חוסר יכולתו של הגוף לספוג סידן בצורה יעילה, לבעיות קשות בהתפתחות השלד, בבניית העצמות ובעמידותן. אדם שלא צורך מספיק ויטמין D או לא נחשף מספיק לשמש, עלול לסבול משברים, בעיות בעצמות ולהחמרה של מחלת האוסטיאופורוזיס – מחלה קשה שגורמת לדלדול העצם.

אין צורך להרחיב עד כמה מדובר בעניין חמור, אך נציין כי שום תוספי מזון לא יצליחו להדביק את הפער שיוצר מחסור בהפקת ויטמין D על ידי הגוף. נכון, ניתן לצרוך כדורים שכוללים סידן או מאכלים שכוללים סידן רב, אך אם כושר הספיגה של הגוף יהיה נמוך – היעילות של תוספי מזון או מאכלים מסוג זה תהיה נמוכה מאוד.

כל מה שאתה צריך הוא לצאת קצת ו'לקבל' קצת שמש

בניגוד לצריכת ויטמינים אחרים, ויטמין די לא דורש ממך יותר מידי: לא לבלוע כדורים ולא לצרוך מאכלים מסוימים בצורה שתשנה את הרגלי האכילה שלך. אין כאן שום שינוי באורח החיים שלך, אלא רק בקשה אחת: להקדיש כמה דקות לטובת הגוף שלך.

כל מה שאתה צריך לעשות הוא לצאת פעמיים או שלוש בשעות הצהרים, ולתת לעור החשוף לקלוט את קרני השמש במשך כמה דקות. התאים כבר יעשו את העבודה וייצרו ויטמין D בכמות שתשאיר אותך בריא וחסין.

חברת אס.אי.או ישראל, מספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט עבור אתרים בארץ ובחו"ל.


חברה מקדמת את אתר של כצט בע"מ - חברת התרופות ומוצרי הצריכה מהמובילות בישראל המתמחה בייצור, שיווק והפצת תרופות, תכשירים רפואיים, מכשור וציוד רפואי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב